fredag, september 08, 2006

Träningstider med mera

Som det ser ut just nu så har vi ett problem när det handlar om träningstider. Vi har visserligen onsdagstiden på hipen 14-16 men med tanke på att den bara passar för 7/8 av laget så behöver vi en tid till för att alla ska kunna få minst en träning i veckan i kroppen. Och som det ser ut just nu har vi bara tillgång till hipen på lördagseftermiddagar efter klockan 16. Men eftersom att det är just en lördag och så pass sent så är risken stor att många av oss har andra aktiviteter då och att manfallet kan bli väldigt stort och väldigt ofta. Övriga lediga tider på hipen är vardagar efter klockan 21 samt söndagar efter klockan 21 och av egen erfarenhet vet jag att hipen brukar snåla med lyset och eftersom vi inte bokar våra tider kommer det vara väldigt mörkt så de tiderna är i princip uteslutna. Därför vore det bra ifall någon hade förslag på andra idrottsplatser där vi kan träna, ett krav är dock att det är gräs eller konstgräs samt att det är tillräckligt ljust för att man ska kunna se bollen.
Dessutom har det kommit önskemål från Linus att "om vi ska vara seriösa så kan vi väl vara det på riktigt också", mycket bra sagt enligt mig men finns det något intresse om lite "tyngre" träning om vi ändå inte får loss några tider där vi kan använda boll?
Slutligen vill jag påminna om betalningen. Anders betalade idag, bra! Sen har jag hört att några har problem att få fram så pass mycket pengar under så kort varsel så här måste vi diskutera oss fram till en lösning om hur vi ska göra. Men det överlåter jag till Martin att lösa :).

Ha en trevlig helg!

Yooshy #10 (c)