søndag, mars 18, 2007

Real Pingu VS Black Snappers

Så har ytterliggare en vecka flygit förbi och en ny match väntar på oss. Det är den 12e matchen i klubbens historia, men definitivt inte den sista.

Den senaste tiden har dock inte handlat om dagens match utan om de spelare som har planer på att lämna klubben. Den stora och avgörande faktorn har varit att Black Snappers under den kommande säsongen kommer att spela sina matcher på grus i Rotebro, något som inte gillas av vissa spelare. Som en drivande kraft i den här föreningen under det senaste halvåret är det självklart att man blir ledsen när man möts av ett sånt här besked. Att en grusplan skulle ha förmågan att splittra en så pass stark grupp som jag trodde det här var, det trodde jag aldrig.

Skillnaden mellan grus och konstgräs är inte av den stora graden som vissa tror och försöker få det till ( givetvis skulle jag själv också välja konstgräs om valmöjligheten fanns) men när alternativet står mellan grus eller inget alls så är det klart man väljer gruset alla dagar i veckan. Eller för att citera guldhjärtat Jesper Tebrand "jag skulle kunna spela på asfalt eller glas om det så var nödvändigt för att hålla det här laget vid liv".

Nej, jag vill inte låta sur eller så på någon utan jag vill bara visa att jag blir ledsen av att höra sånt här. Vi är Black Snappers, i Black Snappers behöver man inte vara bäst för att vara en stjärna utan här accepteras alla för den man är. När jag tänker tillbaka på vad Black Snappers har betytt för mig det senaste halvåret så inser jag att det här är ett skepp jag inte tänker låta sjunka i första taget och jag vet att jag inte är ensam om det heller. Så visst, Black Snappers kommer inte att gå under av det hära men ni måste veta att det kommer inte heller vara samma sak utan er. Så för en gångs skull, tänk OM, tänk RÄTT.

Dagens match mot Real Pingu är den näst sista i serien och mot ett lag där vi verkligen har chans att visa vad vi går för och vinna matchen. Pingu har under säsongen bara lyckats kamma ihop en seger och det var den vi såg förra veckan mot Förortsgrabbarna med 3-2, men laget har inte heller åkt på någon rejäl förlust förutom WO-matchen mot Vittra utan det har handlat om uddamålsförluster. Olyckligt för Black Snappers med en massa bajare i laget är att den föreningens stoltaste lag spelar final idag på Studenternas i Uppsala, dit två av våra spelare valt att åka för att stötta och sedan också sörja. Markus Fröberg har meddelat att han troligtvis inte hinner hem till matchstart medan Jesper Tebrand lovat att göra allt för att inte missa ännu en match.

Matchen börjar redan klockan 18:00 och Black Snappers har som vanligt samling i hallen en halvtimme innan matchstart, med andra ord klockan 17:30. Domaravgiften idag pröjsas av Tobbe (25kr) och Sebbe (45kr).

Väl mött!

#10 Tobias Eriksson (Åsikterna i inlägget är personliga och överrensstämmer nödvändigtvis inte med klubbens stadgar)